Usługa zarządzania nieruchomością będącą własnością osoby fizycznej może mieć charakter kompleksowego zarządzania nieruchomością lub realizacji tylko wybranych czynności z zakresu szeroko pojętej obsługi zarządzania i eksploatacyjno-administracyjnej powierzanej nieruchomości.
Zadania realizowane są zgodnie z potrzebami i oczekiwaniami Właściciela nieruchomości z uwzględnieniem obowiązujących norm
i przepisów.
Proponowany zakres usług obejmuje:

Obsługę administracyjną:
- Ustalenie stanu prawnego i faktycznego nieruchomości;
- Prowadzenie ewidencji najemców;
- Przygotowywanie, opiniowanie i nadzorowanie wykonywania umów związanych z eksploatacją nieruchomości jak np. dotyczących utrzymania porządku i czystości;
- Przygotowywanie umów ubezpieczenia nieruchomości;
- Przygotowywanie, opiniowanie i nadzorowanie wykonywania umów związanych z dostarczaniem mediów do nieruchomości;
- Kalkulowanie wysokości opłat wnoszonych przez najemców tytułem mediów oraz przedstawianie ich do akceptacji przez Właściciela, jak również dokonywanie aktualizacji raz w roku;
- Windykacja należności od zalegających najemców;
- Prowadzenie bieżącej korespondencji z najemcami w imieniu Właściciela nieruchomości;
- Zlecanie i nadzór usług w zakresie należytego utrzymania porządku i czystości;
Obsługę techniczną:
- Prowadzenie książki obiektu budowlanego zgodnie z przepisami Prawa budowlanego oraz przechowywanie dokumentacji technicznej nieruchomości;
- Zlecanie wyspecjalizowanym podmiotom wykonywanie bieżących konserwacji, a także drobnych napraw;
- Proponowanie i przygotowywanie planu remontów koniecznych do wykonania w uzgodnieniu z Właścicielem oraz kontrola i nadzór nad ich prawidłowym wykonaniem;
Obsługę księgową;
- Prowadzenie księgowości uproszczonej oraz przedstawianie comiesięcznych sprawozdań do 20-go każdego miesiąca;
- Kontrola faktur i rachunków od kontrahentów oraz dostawców mediów pod kątem merytorycznym, formalnoprawnym i rachunkowym;
- Obsługa płatności publiczno-prawnych poprzez dostarczanie przelewów do płatności;
- Nadzorowanie bieżącej gospodarki finansowej nieruchomości, analizowanie możliwości wystąpienia zagrożenia płynności finansowej;
Obsługę najemców:
- Przygotowywanie, opiniowanie i kontrola nad wykonaniem umów najmu;
- Przygotowywanie indywidualnych informacji o opłatach dla najemców, dostarczanie druków przelewów;
- Przygotowywanie zaświadczeń, poświadczeń celem uzyskania dodatku mieszkaniowego lub przedłożenia w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej;
- Informowanie najemców o wizytach administratora na terenie nieruchomości;